Gyakori kérdések

Mi okozza a fájdalmat?

Az érintett ízület fájdalmát az ízület gyulladása okozza. A kopás végül az ízületi porc teljes eltűnését eredményezi.

A combfej elhalása esetén kezdetben a szivacsos csontállomány nyomásváltozás okozza a fájdalmat, mely a későbbiekben a beroppanással tovább fokozódik.

Ez a folyamat a fájdalom állandósulásával, az ízületi merevséggel, a mozgástartomány beszűkülésével, az ízület deformálódásával jár, mely hátrányosan befolyásolja a beteg korábbi életvitelét.

Melyek a műtét várható előnyei?

A protézis beültetés várhatóan csökkenteni fogja a fájdalmait, a csípő mozgásai javulnak és az ízület terhelhetősége fokozódik.

Melyek a protézis műtéten kívül választható kezelések?

A konzervatív kezelés célja kettős egyrészt az adott állapotért felelős gyulladás megszüntetése, másrészt a porc állapotának lehetőség szerinti javítása.

A konzervatív kezelés részét képezik különböző ún. nem szteroid tartalmú készítmények használata (gyógyszer, kenőcs formájába), fizio-balneo terápia, hűtés, jegelés. Jó eredmények várhatók elsősorban tartós duzzanat esetén az ún. radiosinovectomiától (RSO kezelés).

A különböző porcregeneráló készítmények (tabletta, inj. formában) a porc minőségét hivatottak javítani, ennek eredményessége az ízület károsodásának mértékétől függ.

Rendszeres tornagyakorlatok csökkenthetik az ízületi merevséget, a műtét utáni rehabilitációt is megkönnyíti. A gyógytorna a gyengült izomzat megerősítésén keresztül elősegíti az ízület tehermentesítését.

Amennyiben a fenti kezelések nem vezetnek eredményre és az ízületi kopás fokozódik, mely a beteg életminőségét az általa elvárt szinten nem tudja biztosítani, a károsodott porc pótlása, protézis behelyezése jelenti a megoldást.

Egyéb műtéti lehetőségek?

Combfej elhalás esetén a korábbi évtizedekben különböző technikákkal kívánták helyreállítania a terület keringését. Az elhalt terület ún. felfúrásával igyekeztek a keringést helyreállítani, ennél bonyolultabb műtéti eljárás, amikor mikrosebészi technikával ugyanezt ér- izomlebeny átültetésével kívánták elérni. Ezen beavatkozások hosszútávú eredményei a várakozásokat nem igazolták, ezért ezek visszaszorultak.

Milyen protézist kapok?

A protézis választás az orvos feladata. A megfelelő implantátum kiválasztása a műtét sikerének a kulcsa. A műtéti tervezés részét képezi a megfelelő implantátum kiválasztása.

Ennek során figyelembe kell venni a beteg életkorát, a csontállomány minőségét, a csont morphológiai képét, egyéb csontra ható gyógyszerek szedését stb.

Honlap készítés